vrijdag 30 april 2010

M´n eerste verdiende Surinaamse centjes

Zo, hè hè, Olaf is niet meer de enige die hier brood op de plank brengt.. Want ja, water en brood kan ik ieder geval kopen met mijn Surinaamse loon, maar willen we hiervan gaan leven, dan is het voorbij met de luxe.
Ik heb mijn eerste declaratie ingediend bij De Ware Tijd. Vijf stukken (de een wat groter dan de ander, maar toch) en 3 geplaatste foto´s: 350 SRD. Dat zegt niemand iets, maar deel het voor het gemak maar door 4.
Omgerekend in tijdsinvestering werk ik nu dus zwaar onder het Nederlandse minimumloon. 4 euro per uur ofzo.. (hopelijk blijft De Telegraaf dat een beetje compenseren)
Tja...
Ach voor hier is het een heel normaal salaris en ik vind het leuk om voor een Surinaamse krant aan de slag te zijn. En misschien zijn wij in Nederland wel heel erg verwend. Ik heb gehoord dat je hier bijvoorbeeld als universitair geschoold psycholoog voor een fulltime baan omgerekend 400 euro per maand verdient.
Als ik dat nu straks ook bij elkaar weet te scharrelen, dan hebben we in ieder geval een aardig zakcentje naast Olafs salaris...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten